Chateau des Edelins

Chateau des Edelins
Chateau des Edelins

Fietsen en fietsvakanties, met lekker eten natuurlijk...


Wie veel eet, moet veel fietsen. 
U kent dit gezegde niet? Toch is het waar, althans, dat bleek een paar maanden geleden. Sinds deze zomer heb ik mijn oude liefde namelijk van stal gehaald en rij nu flinke kilometers op de racefiets door de Allier. Neem gerust van mij aan: het is hier prachtig! Daarbij is het goed voor het lijf, want al die lekkere franse hapjes, die begon je toch een klein beetje te zien...

Niet alleen ik vind het hier mooi fietsen. Ook de mensen van de Tour de France: een paar jaar geleden liep de route achter ons huis langs en vorig jaar startte een etappe in Saint-Pourçain-sur-Sioule, 5 km vanaf het château. 
Dit jaar organiseerde de Franse fietsfederatie De Franse Fietsweek ook vanuit datzelfde Saint-Pourçain. Ik kende het fenomeen niet, maar het bleek een ongelooflijk grootschalig evenement, vergelijkbaar met de Nijmeegse vierdaagse, misschien nog groter. Tienduizenden fietsers kwamen naar onze streek, er zijn mooie routes uitgezet en de sfeer, ook bij ons in huis, was super. Aan het einde van de week kreeg ik van onze fietsende gasten de routekaarten, waar ik nu natuurlijk enthousiast gebruik van maak. En die ik met alle plezier ook aan u uitleen.

Kortom, zoekt u nog een leuke bestemming voor een fietsvakantie, meer of minder heuvelachtig en 's avonds lekker eten, dan bent u hier van harte welkom.